سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

سعید مروتی: در روزهای گذشته درباره اینکه چه کسی از صلاحیت بیشتری برای حضور در پست ریاست سازمان سینمایی برخوردار است، میان اهالی سینما و کارشناسان این حوزه مباحث زیادی طرح می‌شد و از گزینه‌های مختلفی هم سخن به میان می‌آمد.

سینما

درباره اینکه چه کسی باید جای شمقدری را بگیرد اختلاف نظر زیاد بود ولی در نفس قضیه که رئیس سازمان سینمایی باید عوض شود کمتر کسی تردید داشت؛ به‌خصوص اینکه بسیاری از همراهان رئیس سازمان سینمایی هم با تغییر دولت، رنگ عوض کردند و به صف طولانی منتقدان شمقدری پیوستند.

شمقدری 4سال پیش در چنین روزهایی جای محمدرضا جعفری‌جلوه را گرفت که او هم موقع رفتنش بیشتر مخالف داشت تا موافق؛ هرچند جواد شمقدری در این 4سال جوری عمل کرد که دل خیلی‌ها برای سیاست‌های محافظه‌کارانه جعفری‌جلوه تنگ شد.

حالا دیگر کارگردان «طوفان شن» می‌تواند به عالم فیلمسازی باز گردد و اجازه دهد ساکنان جدید ساختمان میدان بهارستان ریل‌هایی را که او و همکارانش جابه‌جا کرده‌اند، سر جایش بگذارند. آخرین گفت‌وگوی شمقدری نشان می‌دهد که او تا روزهای آخر هم تصمیمات خود را درست می‌دانست و در گفت‌وگو با ایسنا، حتی اینکه جای سال88 در سال 84 مدیریت سینما را به دست نیاورده، فرصت‌سوزی نامید. اینکه او با اصناف، مناسبات اکران و روند تولیدات سینمایی چه کرد و در این 4سال سینما با چه وضعیتی مواجه شد، داستانی تکراری و طولانی است. در روز خداحافظی با جواد شمقدری که در این 4سال از او زیاد انتقاد کردیم، آرزو می‌کنیم که فیلم‌هایی بهتر از بربال فرشتگان و طوفان شن برایمان بسازد. همین کافی است.

کد خبر 228725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز